cat emo

Selasa, 22 Februari 2011

1 aRi D ......

Apsl la tibe2 ada signboard HOSPITAL nie??? Hah...aku nk cite skit pengalaman aku masa kat hsptl, bkn aku yg masuk hsptl k!!!! Aku just temankan mereka2 yg ada medical check up n temankan adik aku yg sakit time 2....Apa lg,jom baca (+_+)...

Sejak aku ikut ros g hsptl QE kat sabah, aku byk dpt pengalaman perhatikan org n keadaan d hsptl…hihihi bkn apa, adik aku yg bongsu xcident 2 sb slalu g hsptl wat medical check up…smlm pun bru je g hsptl. Ya Allah…tuhan je yg tau mcm mana perasaan masa kat hsptl 2, punya la ramai org…sabar je la
1st time g hsptl kat QE dlu, aku takut giler masa nak naik lif hsptl 2….bayangkan la, lif 1 pintu!!! Zaman skrg nie mana ada lg lif yg pakai 1 pintu…sume dah guna 2 pintu (2 yg aku tau la)…dlm ati aku cme leh ckp “agak nya nie lif dr zaman bila la nie”…dah la dgn bunyi nya lg,mmg menakutkan sungguh la. Bila aku perhati, ada 2 lif yg guna 1 pintu n ada 2 lif yg guna 2 pintu…makna 2 lif baru la 2. Dalam ati terdetik napa la diorg xtukar je lif 1 pintu 2????

2 pengalaman masa aku study kat sabah. Bila adik aku yg bongsu kena slalu wat medical check up kat hsptl, aku pun teringin la nk ikut.

7 minggu pakai arial kat kaki

Yela, aku mana la penah tgk keadaan kat hsptl 2 mcm mana. Mula2 sampai mmg aku rase nk menangis sgt2...nk tau sb apa? (nie just p’dpt aku je xde kena mengena dgn sape2 pun,so jgn terasa la)
1) Bru aku tau, rupa nya ramai giler yg sakit kat dlm Malaysia nie..mana dgn penyakit nya, xcident lg, patah sana patah sni, mcm2 la


2) Mcm 2 rupanya keadaan kat hsptl kerajaan, lain giler dgn apa yg aku pk n bayangkan
3)  Rase lg nk menangis bila tgk keadaan bilik jmpa doktor (1 bilik ada 6 doktor, 2 doktor akan kongsi 1 meja, bayangkan la mcm mana sesak nya kat dlm 2)


4)  Bila kemudahan kerusi roda xmencukupi (nie time ramai org)...kesian giler kat diorg yg dtg lmbt n xdpt pinjam kerusi roda
5)  Lg sedih bila yg sakit dtg sorg2 je,xde org nk teman...sume wat sendiri (kdg2 kalu ada yg teman pun, pentingkan diri sendiri, lg suke duduk main tekan2 hp)
Pape pun, aku suke tgk doktor2 yg keje kat situ...hapy2 je diorg walaupun pesakit ramai giler...ada yg leh wat lawak lg. Hihihi....so aku harap, jge la kesihatan kalu xnk sakit. Aku yg dh tgk dgn mata sendiri keadaan d hsptl pun rase takut nk sakit. Sekurang2 nya aku dah ada pengalaman merasa g hsptl walaupun temankan kwn2 n adik aku je. Hope adik aku cpt2 la sembuh, walaupun hsptl 2 umah ke 2 bg dia (sb dah 5 kali operation) huhuhu...
agak2 ada xkt Malaysia???

P/S: sb lain temankan adik aku g hsptl, nk tgk doktor yg aku minat 2 hihihi ensemnya dia (GATAL)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan